همه چیز با تو شروع می شود

همه چیز با تو شروع می شود

میرمجید سعیدی
کارشناس ارشد مشاوره و راهنمایی
دانشجوی دکترای تخصصی ورودی93
عضو سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کارشناس مطالعات اسلامی در بهداشت روان مشاور مذهبی انستیتو روانپزشکی تهران مشاور روان شناختی سازمان تبلیغات
عضو انجمن روان شناسی اسلامی

عضو تیم گایدلاین مراقبت معنوی بیماران سرطانی
Asian Pacific Journal of Cancer Prevention, Vol 17, 2016 4289
APJCP.2016.17.9.4289
Spiritual Care for Cancer Patients in Iran
Asian Pac J Cancer Prev, 17 (9), 4289-4294

@ دارای گواهی نامه های رسمی سطح یک و سطح دو از مرکز مدیریت حوزه علمیه قم و شرکت در کارگاه های علمی و حرفه ای :
1- مصاحبه تشخیصی
8 ساعت دکتر احمد برجعلی متخصص روان شناسی دانشیار عضو هیئت علمی و رییس دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی
2- مشاوره پیش از ازدواج
33 ساعت دکتر محمود گلزاری متخصص روان شناسی؛ دکتر سید جلال یونسی متخصص روان شناسی بالینی
3- زوج درمانی با رویکرد C.B.T
39 ساعت دکتر سید جلال یونسی متخصص روان شناسی بالینی
4- خانواده درمانی سیستمی
دکتر حبیب اله اکبری متخصص مشاوره
مدرس دانشگاه علامه طباطبایی
5- روان درمانی کودک
100 ساعت مرکز مشاوره دانشگاه تهران خانم دکتر زهرا شهریور متخصص روانپزشکی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران ؛ خانم دکتر بنفشه غرایی متخصص روان شناسی بالینی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران و خانم دکتر اسما عاقبتی متخصص روان شناسی بالینی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی
7- آزمون های هوش WISC- WPPSI و WAIS استاد مریم علیمحمدی روانشناس بالینی
8- آزمون MMPI-II استاد سمیه شعبانی دانشجوی دکترای تخصصی روان سنجی
9- دوره کارورزی و سوپر ویژن
30 ساعت انستیتو روانپزشکی تهران دکتر جعفر بوالهری استاد دانشگاه علوم پزشکی
10- روش فهم روان شناختی متون دینی
دکتر عباس پسندیده روانشناس،عضو هیئت علمی دانشگاه قرآن و حدیث
11- تدریس در دانشگاه علامه طباطبایی
12- تدریس در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی
13- ارائه مشاوره دینی در :
بنیاد شهید : ویژه فرزندان شهدا
سازمان تبلیغات اسلامی 66403343
دانشگاه واحد علوم و تحقیقات 44865284
مرکز مشاوره بیدار 66414300
مرکز مشاوره رها 88971606
مرکز مشاوره عارف 37831444
مرکز مشاوره فرح بخش، روبروی مترو صادفیه
44966192
44076379
44056335

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

 


 

تعلیم و تربیت و دموکراسی در قرن بیست و یکم

Education and Democracy in the 21st Century

Nel Noddings

                                              

نل نادینگز متولد سال 1929م. استاد بازنشسته فلسفه تعلیم و تربیت در دانشگاه استنفورد، رییس پیشین انجمن فلسفه تعلیم و تربیت آمریکا، و مادر 10 فرزند است! که در حوزه‌های گوناگون تعلیم و تربیت فعالیت‌های بسیار ارزشمندی داشته است. به‌طور خاص، او با طرح دیدگاه خود درباره «اخلاق مراقبت» و به‌کارگیری آن در تعلیم و تربیت مشهور شده است. نظریه اخلاق مراقبت (یا غمخواری) که در ابتدا توسط کارول گیلیگان ارائه شده است، از رویکردهای جدید در فلسفه اخلاق معاصر است که برخی از مقدمات اخلاق سنتی را به چالش می‌طلبد. این رویکرد به‌جای تأکید بر تصمیم‌گیری در لحظات تعارض یا تأکید بر داوری، بر زندگی با یکدیگر و توسعه روابط مثبت تأکید داشته و جهان‌شمولی اخلاقی را ردّ می‌کند. همچنین، یکی از مهم‌ترین آثار نادینگز کتاب «فلسفه تعلیم و تربیت» است که حدود دو دهه قبل توسط انتشارات وست‌ویو منتشر شده و اکنون به ویرایش سوم خود رسیده است. این کتاب در ایران نیز مورد توجه قرار گرفته و ترجمه ضعیفی از آن نیز منتشر شده و ترجمه دوم آن نیز در چند ماه آینده به بازار خواهد آمد. یکی دیگر از علایق پژوهشی نادینگز، ارتباط تعلیم و تربیت با دموکراسی است. این علاقه پژوهشی، در روزگاری که ارزش‌های دموکراتیک توسط برخی منتقدان جدید غربی شدیداً به نقد کشیده شده است، در آخرین اثر او نیز خودنمایی می‌کند.

نادینگز در آخرین کتاب خود با عنوان «تعلیم و تربیت و دموکراسی در قرن بیست و یکم» به اندیشه‌های جان دیویی در اثر جاودانه «دموکراسی و تعلیم و تربیت» نزدیک می‌شود تا به بررسی مجدد اهداف تعلیم و تربیت و برنامه‌درسی مناسب آن برای قرن بیست و یکم بپردازد. از منظر نادینگز، تعلیم و تربیت اقدامی با اهداف سه‌گانه است. این اهداف که ناظر به رفع نیازهای تمام قلمروهای زندگی می‌باشند، مسائل مربوط به امور خانوادگی، فعالیت‌های حرفه‌ای، و امور شهروندی را در بر دارند. نادینگز در این کتاب پرسش‌هایی انتقادی درباره اشتیاق مفرط به استانداردسازی، جستجوی بهترین راه‌حل‌ها، و حمایت از جداسازی رشته‌ها مطرح می‌کند. او در فصل‌های مختلف این کتاب به بررسی برنامه درسی لیبرال، آموزش حرفه‌ای، بازسازی مقطع متوسطه، فعالیت‌های فوق برنامه، شهروندی ملی و جهانی، تفکر انتقادی، و تربیت اخلاقی می‌پردازد. ادعای اصلی نادینگز در این کتاب این است که ما باید به‌دنبال راه‌هایی باشیم که تعهد و سرسپردگی ما به ارزش‌های دموکراتیک را حفظ کند؛ ارزش‌هایی که از هنگام نگارش کتاب «دموکراسی و تعلیم و تربیت»، یعنی تقریباً یک قرن پیش، تا کنون با تغییرات اجتماعی گوناگون سازگار بوده است. او صرفاً به ارزیابی انتقادی عملکردهای تربیتی معاصر نمی‌پردازد، بلکه پویشی همیارانه و خیال‌انگیز درباره آینده دارد.

کتاب حاضر در ژانویه سال 2013 میلادی توسط انتشارات کالج معلمان (Teachers College Press) در 192 صفحه منتشر شده است.