همه چیز با تو شروع می شود

همه چیز با تو شروع می شود

میرمجید سعیدی
کارشناس ارشد مشاوره و راهنمایی
دانشجوی دکترای تخصصی ورودی93
عضو سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کارشناس مطالعات اسلامی در بهداشت روان مشاور مذهبی انستیتو روانپزشکی تهران مشاور روان شناختی سازمان تبلیغات
عضو انجمن روان شناسی اسلامی

عضو تیم گایدلاین مراقبت معنوی بیماران سرطانی
Asian Pacific Journal of Cancer Prevention, Vol 17, 2016 4289
APJCP.2016.17.9.4289
Spiritual Care for Cancer Patients in Iran
Asian Pac J Cancer Prev, 17 (9), 4289-4294

@ دارای گواهی نامه های رسمی سطح یک و سطح دو از مرکز مدیریت حوزه علمیه قم و شرکت در کارگاه های علمی و حرفه ای :
1- مصاحبه تشخیصی
8 ساعت دکتر احمد برجعلی متخصص روان شناسی دانشیار عضو هیئت علمی و رییس دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی
2- مشاوره پیش از ازدواج
33 ساعت دکتر محمود گلزاری متخصص روان شناسی؛ دکتر سید جلال یونسی متخصص روان شناسی بالینی
3- زوج درمانی با رویکرد C.B.T
39 ساعت دکتر سید جلال یونسی متخصص روان شناسی بالینی
4- خانواده درمانی سیستمی
دکتر حبیب اله اکبری متخصص مشاوره
مدرس دانشگاه علامه طباطبایی
5- روان درمانی کودک
100 ساعت مرکز مشاوره دانشگاه تهران خانم دکتر زهرا شهریور متخصص روانپزشکی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران ؛ خانم دکتر بنفشه غرایی متخصص روان شناسی بالینی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران و خانم دکتر اسما عاقبتی متخصص روان شناسی بالینی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی
7- آزمون های هوش WISC- WPPSI و WAIS استاد مریم علیمحمدی روانشناس بالینی
8- آزمون MMPI-II استاد سمیه شعبانی دانشجوی دکترای تخصصی روان سنجی
9- دوره کارورزی و سوپر ویژن
30 ساعت انستیتو روانپزشکی تهران دکتر جعفر بوالهری استاد دانشگاه علوم پزشکی
10- روش فهم روان شناختی متون دینی
دکتر عباس پسندیده روانشناس،عضو هیئت علمی دانشگاه قرآن و حدیث
11- تدریس در دانشگاه علامه طباطبایی
12- تدریس در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی
13- ارائه مشاوره دینی در :
بنیاد شهید : ویژه فرزندان شهدا
سازمان تبلیغات اسلامی 66403343
دانشگاه واحد علوم و تحقیقات 44865284
مرکز مشاوره بیدار 66414300
مرکز مشاوره رها 88971606
مرکز مشاوره عارف 37831444
مرکز مشاوره فرح بخش، روبروی مترو صادفیه
44966192
44076379
44056335

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

پدر زن به ظاهر دین شناس متمول می گوید :

" مهریه دخترم را آموزش دین قرار داده ام و چون داماد طلبه است و توان مالی بالایی ندارد ، یک آپارتمان با جهیزیه ای کامل به او هدیه داده ام که با دختر با ایمانم ، با کمال راحتی و آسایش زندگی کنند و غم چیزی را نخورند ! ".

کمتر از دو سال بعد

 

هنوز دو سال از زندگی مشترک این زن و شوهر ، نگذشته بود که دختر خانم ، در پی انتظارات بی حد و مرز و بی منطق مادر و تأیید آن از سوی پدر ، و نیز سستی شخصیت شکل ناگرفته خود ، درب خانه ای که موقتا برای آسایش ، به آنان هدیه داده شذه بود را به روی شوهر بسته و او را یکه و تنها بدون کمترین وسایل شخصی ، در خیابان ، واگذارد !

بدنبال این مشکل ، داماد به یکی از مراکز مشاوره و خدمات روان شناختی مراجعه می کند، در حالی که دختر به دادگاه خانواده برای به اجرا گذاردن مهریه  و درخواست نفقه !!!

 مهریه ای که " آموزش دین " است . مشاور روان شناس پس از برگزاری یک جلسه حضوری با طرفین ، از خانواده ها میخواهد که در جلسات بعدی مشاوره شرکت نمایند .

 

داماد به همراه خانواده خود با تمام وجود و مشتاقانه در تمام جلسات شرکت کرد ولی از طرف عروس خانم ، خود ایشان و فقط پدر پر مدعا و خام وی ، در جلسات شرکت فرمودند . عروس خانم در جلسه ای که مراجعه کرده بود از پدر خواست اجازه دهد به طور خصوصی با مشاور صحبت کند و در آن جلسه به مشاور گفت :

شوهرم را دوست دارم ولی به خاطر کسالت مادرم ناچارم مراقب سلامتی او باشم !!

 

و : دلم برای دیدن شوهرم تنگ شده است کاری یکنید که من بتوانم در کنار همسرم زندگی کنم .

 

به دنبال این مطلب از سوی زن ، مشاور روان شناس ، از پدر نیز توضیحاتی خواست ، پدر گفت : همینطور است . دخترم به شوهرش خیلی علاقمند است ولی همسرم نمی خواهد زندگی آنان پا بگیرد و ما هم حریفش نمی شویم !!

 

داماد می گوید : من از هر راهی میروم که بلکه بتوانم همسرم را از زندانی که پدر و مادر ظالمش برای همسرم قرار داده اند جدا کرده و با یکدیگر به زندگی خود بپردازیم ، نتوانستم . تا آن که ناگزیر شدم به دادگاه خانواده مراجعه نموده و دادخواست عدم تمکین دهم . اما همین اقدام را هم خانواده ستمگر همسرم ، تهدیدی برای زندگی من و همسرم دانستند و ذهن همسر ساده لوح مرا مغشوش کردند و متأسفانه او هم در دام شیطان نفس پدر و مادر بی فکرش افتاد و در تهمت هایی که بر من روا داشتند سکوت کرده و رضایت داد  .

چهارشنبه 4 تیر 93 در پی وقت قبلی از دفتر مشاوره روانشناختی ، برای زوجین ، عروس خانم از حضور در جلسه مشاوره امتناع کردند ، داماد به تنهایی حاضر شد و گفت : همسرم به همراه پدرش قصد رفتن به شهرستانی را دارند که رضایت من در آن نیست .

 پنجشنبه 5 تیر 93 مشاور روان شناس با مشاوران سنتی داماد تشکیل جلسه می دهند و مفاد جلسه این می شود که زوجین به مصالحه پیشین عمل نمایند .

 جمعه 6 تیر 93  داماد متدین از سوی مشاور روان شناس و مشاوران سنتی ، به توسل در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها توصیه می شوند .

شنبه 7 تیر ماه 93 عروس خانم به اصرار و همراه پدر به منظور درخواست طلاق به دادگاه خانواده مراجعه می نمایند !

دختری که از خود یک جو اراده و اختیار نداشت !

خانواده ای که تشکیل شده است از مادر - پدر و دختری که در داستان ما نقش خانواده دختر را بازی می کنند ، با نشانگان قطعی و  تظاهر OCPD  زندگی دخترک خام خود را به نابودی کشاندند و باورهای یک مرد جوان را که  تنها 22 سال داشت با بن بست مواجه نمودند .

 

آیا باید از چنین والدینی اطاعت کرد ؟  

آیا بهشت زیر پای این چنین پدر و مادرانی است ؟

این بود داستان  غم انگیز خانواده OCPD  که ماه مبارک رمضان 1393، بر آنان نیز روی آورد .

جالب اینجاست اینان که غاصبانه و ظالمانه دختری را که با کلمات شارع مقدس دین مبین اسلام به یکدیگر محرم شده است ، با بازی دادن احساسات و عواطف پاک وی و تظاهر به بیماری مادر و عاق والدین پدر و این حربه های پوسیده ، حق آن جوان مظلوم و دخترک خود را ضایع کرده اند و خم به ابرو نمی آورند .

پسر می گوید هر روز به بهانه ای از درب خانه همسرم عبور می کنم و با یاد همسرم ، مهربانی ها و خاطرات شیرینمان ، وقت می گذرانم .

جالب اینجاست یک چیز جالب مشاهده کردم و آن اینکه مادر خانم و پدر خانمم در منزلشان ، جلسه ختم قرآن منعقد کرده بودند !!!!!!!!!!! قرآنی که در روایت معصوم علیه السلام داریم که :

 

رب تال القرآن و هم یلعنهم  

 

چه بسیارند آنان که قرآن تلاوت می کنند و حال آن که قرآن ، آنان را لعنت می کنند .

 

 

کسی نیست به این پدر و مادر های بی سواد و کوته فکر ، و به این دختران ساده لوح و بی مسئولیت بگوید : شما اول بفهمید در قرآن چه نوشته و به آن عمل کنید ، بعد در خانه خود جلسات قرآن منعقد کنید و گروهی از مردم بیچاره و بی خبر از همه جا را به مجلس گناه خود بخوانید .