همه چیز با تو شروع می شود

همه چیز با تو شروع می شود

میرمجید سعیدی
کارشناس ارشد مشاوره و راهنمایی
دانشجوی دکترای تخصصی ورودی93
عضو سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کارشناس مطالعات اسلامی در بهداشت روان مشاور مذهبی انستیتو روانپزشکی تهران مشاور روان شناختی سازمان تبلیغات
عضو انجمن روان شناسی اسلامی

عضو تیم گایدلاین مراقبت معنوی بیماران سرطانی
Asian Pacific Journal of Cancer Prevention, Vol 17, 2016 4289
APJCP.2016.17.9.4289
Spiritual Care for Cancer Patients in Iran
Asian Pac J Cancer Prev, 17 (9), 4289-4294

@ دارای گواهی نامه های رسمی سطح یک و سطح دو از مرکز مدیریت حوزه علمیه قم و شرکت در کارگاه های علمی و حرفه ای :
1- مصاحبه تشخیصی
8 ساعت دکتر احمد برجعلی متخصص روان شناسی دانشیار عضو هیئت علمی و رییس دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی
2- مشاوره پیش از ازدواج
33 ساعت دکتر محمود گلزاری متخصص روان شناسی؛ دکتر سید جلال یونسی متخصص روان شناسی بالینی
3- زوج درمانی با رویکرد C.B.T
39 ساعت دکتر سید جلال یونسی متخصص روان شناسی بالینی
4- خانواده درمانی سیستمی
دکتر حبیب اله اکبری متخصص مشاوره
مدرس دانشگاه علامه طباطبایی
5- روان درمانی کودک
100 ساعت مرکز مشاوره دانشگاه تهران خانم دکتر زهرا شهریور متخصص روانپزشکی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران ؛ خانم دکتر بنفشه غرایی متخصص روان شناسی بالینی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران و خانم دکتر اسما عاقبتی متخصص روان شناسی بالینی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی
7- آزمون های هوش WISC- WPPSI و WAIS استاد مریم علیمحمدی روانشناس بالینی
8- آزمون MMPI-II استاد سمیه شعبانی دانشجوی دکترای تخصصی روان سنجی
9- دوره کارورزی و سوپر ویژن
30 ساعت انستیتو روانپزشکی تهران دکتر جعفر بوالهری استاد دانشگاه علوم پزشکی
10- روش فهم روان شناختی متون دینی
دکتر عباس پسندیده روانشناس،عضو هیئت علمی دانشگاه قرآن و حدیث
11- تدریس در دانشگاه علامه طباطبایی
12- تدریس در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی
13- ارائه مشاوره دینی در :
بنیاد شهید : ویژه فرزندان شهدا
سازمان تبلیغات اسلامی 66403343
دانشگاه واحد علوم و تحقیقات 44865284
مرکز مشاوره بیدار 66414300
مرکز مشاوره رها 88971606
مرکز مشاوره عارف 37831444
مرکز مشاوره فرح بخش، روبروی مترو صادفیه
44966192
44076379
44056335

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

هدف رشته مشاوره ، تربیت نیروی انسانی متخصص برای ارایه خدمات مشاوره ای به منظور  ارتقای سلامت روان افراد جامعه از کودکی تا پیری می باشد.هدف هریک از گرایش های مختلف مشاوره به شرح زیر است:

 

 

الف- مشاوره شغلی:

  1. کمک به رشد شغلی دانش آموزان  و دانشجویان به نحوی که  جهت گیری شغلی آنان رشد شده  و بتوانند پس از فراغت از تحصیل مستقلانه اقدام به جستجوی شغل یا کار آفرینی نمایند. مهارت یافتن کار و شغل بدون اتکا به سازمانهای دولتی یکی از هدفهای مهم این گرایش است.2 - ارایه خدمات مشاوره شغلی در سازمانها به منظور رشد حداکثر کارایی افراد شاغل و پیش گیری از رفتارهای ناهنجار شغلی و درمان آن ، شناسایی عوامل مخل بهداشت روانی در محیط کار و مدیریت آن. 3- ارایه خدمات مشاوره شغلی به افراد جویای کار و کمک به انطباق آنان با محیط کار.  5 - ارایه خدمات مشاوره شغلی به منظور پیشگیری از رشد مشاغل کاذب. 6- کمک به افراد آسیب دیده اجتماعی به منظور انتخاب شغل و انطباق با آن. 6- ارایه خدمات مشاوره شغلی در مراکز کار درمانی و توان بخشی .

ب - مشاوره مدرسه:

هدف از ایجاد این گرایش تربیت مشاوران متخصص با رویکردهای علمی، بومی و اسلامی به منظور ارایه خدمات مشاوره در مراکز آموزشی می باشد به نحوی که به افراد در حال تحصیل کمک شود حداکثر سازگاری و پیشرفت تحصیلی را داشته باشند. هدفهای این گرایش به این شرح می باشد: 1- شناسایی عوامل مخل بهداشت روانی در مراکز آموزشی و کنترل آن.
 2- کمک به دانش آموزان دارای مشکلات رفتاری. 3- برنامه ریزی و ارایه خدمات مشاوره ای به منظور پیشگیری از بروز انواع آسیب های اجتماعی مانند اعتیاد و بزهکاری در بین دانش آموزان. 4-  هدایت تحصیلی دانش آموزان. 5- پیشگیری و درمان افت تحصیلی دانش آموزان. 6- ارایه خدمات مشاوره ای و مشورتی به معلمان و والدین و ایجاد زمینه های مناسب برای همکاری متقابل آنها.

 ج- مشاوره توان بخشی:

  هدف این گرایش تربیت  نیروی انسانی متخصص به منظور کمک  های روان شناختی به افراد آسیب دیده اجتماعی در زمینه های  مختلف جسمی و روانی  با هدف توانمند سازی روان شناختی  آنها می باشد.  هر آسیبی خودبخود آسیبهای روان شناختی نیز به دنبال دارد که بی توجهی به آن می تواند انواع درمانهای جسمانی و اجتماعی را محدود نماید. هدف های تربیت متخصصان مشاوره توان بخشی عبارت است از پرورش نیروهای ماهری که بتوانند: 1- در باز توانی افراد معتاد و خانواده های آنها ماهرانه ایفای نقش تمایند. 2- کمک به بازتوانی روان شناختی  افراد دارای بیماری های صعب العلاج جسمانی و روانی.  3- مشاوره توان بخشی به سالمندان. 4- مشاوره توان بخشی به خانواده های زندانیان. 5-  مداخله در بحران روان شناختی ناشی از بروز حوادث طبیعی و غیر طبیعی  مانند زلزله ، آتش سوزی و.... 6- مداخله در خودکشی و و پیشگیری از آن.

د- مشاوره خانواده:

 هدف از ایجاد این گرایش تربیت نیروی انسانی متخصص و ماهر با رویکردهای علمی، بومی و اسلامی  به منظور  ارتقاء، استحکام و سلامت خانواده  و مداخله درمانی به منظور رفع جنبه های آسیب زای آن می باشد. هدف این گرایش تربیت افراد ماهر و توانمند ی است که بتوانند فعالیت های زیر را داشته باشند: 1- مشاوره پیش از ازدواج.  2- درمان تعارض های زناشویی.
 3- پیشگیری از طلاق و درمان زوجهای در حال طلاق. 4- مشاوره های پس از طلاق. 5- مشاوره در زمینه تربیت فرزند. 6- خانواده درمانی برای کمک به درمان بیماری های روحی ناشی ازآسیب های ساختاری خانواده.

 

کاربردها ، کار آفرینی و سازمانها مرتبط با رشته مشاوره:

از آنجا که هدف گرایش های مشاوره رشد، پیشگیری و درمان است دارای کاربرد وسعیی در  سطح جامعه می باشد. همه مردم درای توانمدی هایی هستند که برای رشد نسازمند مشاوره  و راهنمایی می باشند ، گروهی در معرض خطر هستند که برای پیشگیری نیازمند مشاوره و راهنمایی هستند و گروهی دیگر نیز در زندگی شخصی دچار گرفتاری های ارتباطی و رولن شناختی شده اند که نیاز مند درمان هستند . بنابر این همه مردم در هر موقعیتی نیازمند خدمات مشاوره ای می باشند. فارغ التحصیلان مشاوره بسته به میزان دانش ، تجربه و مهارت می توانند در تمام سازمانها خدمات مشاوره ای  ارایه دهند.به طور اختصارسازمانهای مرتبط باهریک از گرایشهای مشاور که دانش آموختگان می توانند در آن خدمات مشاوره ای ارایه دهند به شرح زیر است.

الف- مشاوره  شغلی: وزارت کار، ادرات کار و کاریابی، مراکز کاریابی، سازمان فنی و حرفه ای ، مراکر حرفه آموزی زندانها، مراکز خود اشتغالی کمیته امداد و سایر مراکز خیریه، کلیه مراکز صنعتی و سازمانی ، مراکز کار درمانی، مراکز مشاور خصوصی

ب- مشاوره مدرسه: کلیه مراکز آموزش و پرورش از پیش دبستانی تا دبیرستان،مراکز مشاوره دانشگاه ها، مراکز آموزشی غیردولتی ، مراکز راهنمایی تحصیلی غیردولتی، کلیه سازمانهای آموزشی ، مراکز مشاوره خصوصی.

ج- مشاوره توان بخشی:  دانش آموختگان این گرایش در سازمانهای بسیاری می توانندخدمات مشاوره ای ارایه دهند که برخی از آنها عبارتند از ، کلیه مراکز بیمارستانی به حصوص مراکز بیماری های صعب العلاج ، هلال احمر، سازمان زندانها، مراکز مشاوره پلیس و نیروی انتظامی، در دادگاه های اطفال ،  در مراکز دادگاهی برای کمک روان شناختی به بزه دیدگان ، مراکز اصلاح و بازپروری بزهکاران.مراکز پیشگیری از جرایم مربوط به قوه قضاییه، مراکز باز پروری معتادان، مراکز سالمندان، مراکز نگداری از معلولان جسمی حرکتی، مدارس کودکان اهسته گام......

ج- مشاوره خانواده: دانش آموختگان این گرایش می توانند با سازمانهای زیر همکاری حرفه ای داشته باشند.

دادگاهای خانواده به منظور پیشگیری از طلاق و مشاوره حین طلاق و پس از طلاق، مشاوره پیش از ازدواج در کلینیک خصوصی، مراکز معاینات پیش از ازدواج، بازتوانی خانوادهای آسیب دیده ناشی از اعتیاد، زندانی شدن در مراکز اصلاحی و تادیبی.